Subject: FW: Palun minu nimele Deltas ja JIRAs
From: "Melika Alliksoo" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Wed, 11 Jun 2025 08:57:57 +0300

From: Tuuli Tsahkna <[email-masked]>
Sent: Tuesday, June 10, 2025 11:47 PM
To: Melika Alliksoo <[email-masked]>
Subject: Palun minu nimele Deltas ja JIRAs

Tere!

Palun registreeri minu nimele, Deltas võid panna järjena 7.2-2/24/20406-5
(või siis mis iganes numbriga on selle seeria viimane kiri)

Tartumaa Kambja vald Lemmatsi küla Söödi maaüksuse detailplaneering,
huvitatud isiku ettepanek kohtumiseks Transpordiametiga

Riigitee nr 3 Jõhvi-Tartu-Valga km 139,58-139,78

Taotleja andmed allpool.

Tänud!

Terv

Tuuli

From: Liisi Ventsel <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, June 6, 2025 12:03 PM
To: Tuuli Tsahkna <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Vs: Söödi DP - kinnistu juurdepääsu projektist

Tere!

Edastan kirjale lisatud manusena käesolevas asjas puudutatud isiku Lausmaa
OÜ põhjendatud ettepaneku kohtumiseks, leidmaks lahendust Söödi kinnistu
juurdepääsu küsimuses.

Ettepaneku raames on puudutatud isiku poolt Transpordiameti seniseid
eitavaid vastuseid sisaldanud kirjade analüüsina välja toodud konkreetsed
põhjused, mis kõnealuseks kohtumiseks ja aruteludeks aluse annavad.

Kohtumisel osalekid huvitatud isiku esindaja ja planeerija.

Lugupidamisega

Liisi Ventsel

Ruumilise keskkonna planeerija

Kutsetunnistus nr 176298

Eesti Planeerijate Ühingu juhatuse liige

+372 507 0562 | [email-masked] <mailto:[email-masked]>

OÜ Hendrikson & Ko | Raekoja plats 9 | Tartu 51004
Registrikood 10269950 |  KMKR EE100039285

Saatja: Tuuli Tsahkna <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: kolmapäev, 14. mai 2025 10:25
Adressaat: Liisi Ventsel <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Teema: RE: Söödi DP - kinnistu juurdepääsu projektist

Tere!

Fundamentaalne vastuolu on Kliimaministri 17.11.2023 määruse nr 71
<https://www.riigiteataja.ee/akt/122112023009>  „Tee projekteerimise
normid“ (edaspidi normid) § 23 lg 1, mis viitab normide lisa 1 tabelile
17, mis sätestab ristmike vahelised lubatud kaugused. See on sama oluline,
kui mis tahes muud normides sätestatud nõuded ning antud juhul on see ka
määrava tähtsusega. Mis tahes muud tehnilised detailid (ristmiku tüüp,
lubatud/keelatud pöörded, põimumisala pikkus, ristmiku läbilaskvus jne) ei
muuda olematuks fakti, et ristumiskohtade vaheline kaugus ei vasta
normidele.

Arendus peab muuhulgas vastama ka kohaliku omavalitsuse üldplaneeringule,
mis näeb ette arendusalale juurdepääsu tagamise kogujatee kaudu.

Väljastasime seisukohad planeeringu koostamiseks ning planeeringualale
juurdepääsu tagamiseks 17.01.2024 kirjaga nr 7.2-2/24/20406-5, mille
punktis 1 on toodud kõik nõuded ja tingimused planeeringualale juurdepääsu
tagamiseks. Oma seisukohti oleme järgenvalt ka korduvalt selgitanud. Teie
kirjadest ei ole ilmnenud uusi asjaolusid, millest tulenevalt oleks
võimalik tagada kehtivatele haldusaktidele vastav juurdepääs Söödi
kinnistule riigiteelt nr 3. Paraku ei oleks meil koosolekul midagi
varasemale infole lisada ning sellest tulenevalt ei näe me vajadust ka
selle koosoleku kokku kutsumiseks.

Kui arendaja soovib, võime väljastada riigiteelt nr 3 Söödi kinnistule
juurdepääsu rajamise keelduva resolutsiooni, mida on võimalik kohtus
vaidlustada. Selleks peab huvitatud isik (Söödi kinnistu omanik või tema
volitatud esindaja) esitama meile digitaalselt allkirjastatud avalduse
riigiteelt Söödi kinnistule juurdepääsu rajamiseks. Volituse alusel
tegutsedes tuleb avaldusele lisada ka volitus. Avaldus esitada aadressile
[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Lugupidamisega

Tuuli Tsahkna

peaspetsialist

planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

Tel: +372 5807 3001

Transpordiamet <http://www.transpordiamet.ee/>

Valge 4 / 11413 Tallinn